template

Sunday, July 11, 2010

AkTiViTi HuJunG MinGGu......

Alhamdulillah semuanye b'jalan dgn lancar...ke22 family JN sambut dgn seadanye...family aku dtg ari jumaat diorg dtg nk tgk syurga baru kami...kekeke mlm tu juadah sume mak aku bwk dri kg al-maklumla mne aku smpt msk diorg smpi lps maghrib so JN just beli aym golek (jejantas tebrau) je sekor...kekeke erm alhmdulillah family aku suke...esknye aktiviti gotong royong mengemas teratak JN kekeke...aku just duduk je hubby aku dgn anggota kluarga aku yg lain sibuk mengemas alhmdulillah sumenye b'jalan dgn lancar...kekeke brula t'sergam skit syurga JN..time kasih x terhingga JN ucapkan pde mak, abah & akak aku yg tersayang sbb b'tungkus lumus tlg mengemas..diorg kesian x sggp nk biar aku mengemas dgn keadaanku sarat nie...so diorg dgn rela hati membantu kami kekeke alhmdulillah...familyku blik ptg sabtu tu gak sbb mereka ade hal....mlmnye hubby aku dpt mesej dri adik iparku mengatakn family hubby aku lak nk dtg ahad pg...erm mmgla penat tpi tetamu nk dtg umh rezeki tu so mlm tu gak ktorg gie psar pandan cri lauk tuk dimasak...JN cadang nk masak ikan merah msk kari+bendir+ tomato, tomyam seafood, udang goreng tepung & telur dadar, pastu air cincau perisa strawberry...bgn subuh aku terus memulakan aktiviti memasakku...hubby kesayanganku dgn rela menghulurkan bantuan menyiang ikan & udang kekeke menumbuk rencah nasi goreng kg pun hubby aku yg wat sbb aku sibuk menyediakan rempah tuk memasak kari ikan....alhmdulillah sblm diorg smpi aku dh siap menyediakan semua kelengkapan aminnn......mak mertua aku pun ade membawa juadah sarapan pagi tuk kami semua so mmg kenyangla pgi tu ktorg mkn nasi lemak + nasi goreng yg aku wat ++ dgn kuih muih, air kopi O + air teh O...selesai sarapan family mertuaku ajak JN ke Zoo Johor...mmg aku x larat tp hubby aku ckp anggap tu salah satu exercise wat aku sblm b'salin nie...lgpun mmg elok bnykkn b'jalan disaat-saat menanti kelahiran nie huhu...seronok sgt mse kat zoo org yg paling kecoh & menceriakan suasana kat sane mestila "puteri" kesayangan kami kekkeke...nsib baik kluarge mertuaku melayan kerenah anakku sbb aku mmg x larat nk bwk die pusing 1 zoo...kami berada di zoo sehingga zohor..slepas tu kami blik umah dgn keadaan perut yang LAPAR kekeke...nasib baik aku dh masak awal2 pagi so blik tu aku tinggal hangatkn je kekeke..alhmdulillah juadah yg aku sediakan mereka mkn dgn b'seleranye...kluarge mertuaku blik selepas asar & JN sekeluarga dapatla berehat dgn badan yg letih tpi kami gembira teratak JN x putus2 terima tetamu yang akan membawa rezeki wat JN amiinn...

No comments:

Post a Comment