template

Monday, June 21, 2010

MaLaM BeRiNai....

Malam jumaat tu majlis berinai JN....lepas isyak suamki diarak dgn iringan kompang kg. parit raja...pihak lelaki b'jalan dengan b'bekalkn lampu pelita yg disusun sepanjang jalan rumah b'tandang hingga ke rumah mak abahku...mlm tu JN mengenakan songket biru...majlis dihadiri oleh kaum keluarga t'dekat...Menu malam tu Sup Daging...roti & mihun disediakn so ikt selera sespela yg nk mkn dgn roti leh...dgn mihun pun leh...acara mlm tu simple je...lepas ditepung tawar oleh kedua2 belah pihak...ade acara lontar gule2 dgn duit 50sen wat anak2 sedara & tetamu lain yang hadir kekeke kecoh memasing b'rebut nk sambut lontaran yg JN wat kekeke...pas selesai acara lontar melontar acara potong kek lak...sje je khas wat family t'dekat tkt nanti mse b'sanding diorg x dpt merasa so mlm nie mkn pepuas kekekek...tuk pengantin lelaki tu jela acaranye....erm mmg seronok sesgt kekeke...pas je pihak lelaki balik giliran aku b'tukar baju b'posing kekekeke...erm penat sesgt tp meriah sbb dpn tmpt aku b'posing penuh dgn kaum keluargeku kekekeke ade yg sibuk amik gmbrku ade yg gelak2kn aku sbb pak andamku suruh wat memacam aksi...mlm tu aku mengenakan p'salinan korea, cheong sam, bju maharani cina, bju punjabi erm mlm tu 4 p'salinan je sbb separuh lg aku dh wat kat studio...mse kat studio JN mengenakan songket coklat, persalinan inggeris....tuk aku sorang persalinan jawa & jepun.....

No comments:

Post a Comment